CeVDeToR Admin
Mesaj Sayısı : 58 Kayıt tarihi : 22/07/09
| Konu: Counter Strike Source Silahlar Çarş. Tem. 22, 2009 6:44 pm | |
| Oyunun en temel öğesi olan silahlara da yeni versiyonla birlikte çeşitli değişiklikler yapılmış. Ancak oyunda hedef almayı çok büyük şekilde değiştirecek bir değişiklik bulunmuyor. Muhtemelen çevrenizden duyduğunuz "Artık basan vuruyor", "Aim'in oyunda bir önemi kalmamış" şeklindeki yorumlar tamamen gerçek dışı. Aşağıda göreceğiniz tablolarda; mp5, m4a1 ve ak47 için CS 1.6 ve CS:Source arasındaki silah tepki (recoil) farklarını görebilirsiniz. Mavi olanlar CS 1.6 değerleri, Pembe olanlar ise CS:Source değerleridir.
MP5 Dururken:
MP5 Koşarken:
M4A1 Dururken:
M4A1 Koşarken:
AK-47 Dururken:
AK-47 Koşarken:
Grafiklerde de görüldüğü gibi CS:Source ile CS 1.6 silah dinamiklerinde büyük farklar yok. Koşarken silahlar yine hemen hemen aynı tepkileri veriyorlar. Dururken AK-47'nin ilk mermilerinde daha az sapma göstermesi dışında ciddi bir fark da gözlemlenmiyor. Silah tepkilerinde çok büyük bir değişiklik olmasa da hitbox'lar eskiye oranla az da olsa büyütülmüş.
Silah geri tepmeleri ve hitbox'lar dışında Counter-Strike:Source'da silah değişikliklerinden sonra kısa bir bekleme süresi eklenmiş. Bomba attıktan sonra kullanılacak olan silah için de bu bekleme süreleri biraz daha arttırılmış. Ancak silah değiştirilme sonrasındaki bekleme süreleri artarken; 1.6 versiyonunda eklenen ve oldukça tepki çeken dürbünlü silahların bekleme süreleri kısaltılmış.
| |
|